Februari 2018

Inför Årsmötet – Del II

Roligt att se att så många svarar på mail och testar vår nya elektroniska anmälan. Får en hel del frågor som lär oss nya saker om systemet, så här kommer några vanliga frågor och svar.

1. Jag har fått ett bekräftelsemail när jag anmälde mig till testsidan, varför?

Men det nya systemet (och speciellt då Du anmäler dig till en vakt) kommer Du får tre meddelanden. För att se att allting fungerar så testkör vi det hela när Du anmäler dig.

a) Ett mail när Du anmäler Dig med en bekräftelse på dagen då Du anmälde dig
b) Ett mail 7 dagar innan vakt
c) Ett sms 2 dagar innan vakt

2. Jag har två båtplatser kommer jag kunna anmäla mig till två vakter?

Ja. Du har dock bara ett medlemsnummer, skriv gärna därför ditt båtplatsnummer när Du anmäler Dig till en vakt (om Du har flera båtplatser) – det sparar lite tid när vi sedan kollar igenom för att ta ut den slutliga listan.

3. Jag försöker uppdatera min information på webben, men det händer inget när jag tryckt på knappen ”Skicka ändringar”

Alla ändringar samlas upp i systemet och sedan får vi som administrera dem godkänna dem. Och det gör vi ju gärna – men det kan ta någon dag eller så. Därför ha förtröstan, det är jättebra att Du uppdaterar telefon mm så vi försöker så fort som möjligt att uppdatera.

4. Hur skall man skriva telefonnumret?

För att vi skall kunna skicka SMS-påminnelser mm skriv telefonnumret med landskod först och utelämna nollan, dvs nr 0730 112211 skrivs som 46730112211 – då kommer SMS mm fram någon dag innan Du skall ha vakt!